Dripit: fotky s vůní kávy

Téma: zákulisí z focení, produktové fotky
Termín realizace: březen 2017

Co je Dripit?

Mám rád začínající projekty, mladé značky a spolupráci s kreativními lidmi. Jirka s Tomášem, kteří stojí za značkou Dripit, tohle splňují do puntíku. Už třetím rokem společně vyrábí a prodávají skvělou filtrovanou kávu s nevšedním a docela zábavným způsobem přípravy.

Od prvního focení uběhly téměř 2 roky, během kterých získali mnohem jasnější představu, kam chtějí směřovat jejich prodejní prezentaci a čím oslovit své zákazníky, se kterými sdílejí svou kávovou vášeň.

Tomáš a Jirka

Káva s jablečnou příchutí?

Jirka s Tomášem (dále jen J&T) za mnou na focení přijeli z Prahy, s plnou hlavou nápadů, ujasněným zadáním a hlavně připravenou šablonou nového webu na svém MacBooku. To se ukázalo jako klíčová výhoda při plnění prázdného webu fotkama. Mohli jsme tak s velikou přesností průběžně upravovat kompozici fotek vůči umístění textů a dalších prvků webu. Nebo zkoušet, jaký vliv hrají použité doplňky, barvy a světlo na pozornost diváka.

Chvílema to u nás vypadalo jako Apple Storu, tam vám ale rozhodně nenabídnou tak dobrou kávu (pokud vůbec).

Stejně jako minule, i tentokrát jsme vybrali pro focení prostory našeho domu, přesněji náš úžasně flexibilní obývák, který se během chvíle promění na ateliér, kavárnu nebo kancelář a díky Eliášovi průběžně i na dětské hřiště.

Atmosféra

Protože jsme znali přesný rozsah webu a počet fotek, mohli jsme se soustředit na konkrétní scény, které mají na první pohled říct všechno podstatné. Bylo třeba vytvořit scénu pro kafaře-cestovatele, nedělní kávy v domácí pohodě a kanceláře. Zakončili jsme to příkladem použití někde pod stromem, třeba při výšlapu na Sněžku.

Pro podrtrhnutí přirozené atmosféry jsem zvolil přirozené denní světlo, pomohl jsem si jen jednoduchými odrazkami. U scény v kanceláři jsem pro usměrnění světla použil jednoduché kosmetické zrcátko IKEA, které má tu jedinečnou vlastnost, že je z jedné strany placaté a z druhé konkávní (vyduté dovnitř). Používám jej často jako primitivní náhradu za spotovací reflektor, který stojí jinak i desetitisíce.

Focení kancelářské scény

Stavíme bar

Pak přišla nejzábavnější část celého dne - společná fotka Jirky a Tomáše. Přáli si stát za barem, kde by jako usměvaví baristi zalévali svou kávu. A protože u nás doma bar (zatím) nemáme, museli jsme opět improvizovat. Skvěle posloužil náš jídelní stůl, který ale neměl požadovanou výšku. Pro jeho podložení jsme použili, co bylo zrovna po ruce, třeba dřevěné brikety a kufříky s nářadím.

Kavárenský bar snadno a rychle

Samozřejmě bylo třeba náš "bar" něčím oživit a dotvořit pocit zabydlenosti. Díky použitým doplňkům, jednoduchému oblečení a celkové barevnosti tak fotky působí vzdušně, moderně a vesele.

Tomáš pak oprášil své žonglérské dovednosti a po několika pokusech se nám podařilo zachytit přesně tu energii, kterou J&T do svého podnikání vkládají. Třeba to je jedno z tajemství, proč jejich káva chutná tak skvěle.

Tentokrát jsem denní světlo z velkých oken doplnil navíc o světlo umělé (5500K), které ještě lépe odpíchlo postavy od pozadí.

Kafe do puntíku

Když jsme měli hotovou nejdůležitější část fotek, mohli jsme se zaměřit na doplňkové snímky originálních hrnků, které mají ukázat, jak je skvělé pít kávu Dripit právě z nich. Aby bylo všem jasné, že vypadají stejně dobře, jako se z nich pije.

Nakonec zbývaly fotky, které ilustrují, jak se káva Dripit správně připravuje. Je to jednoduché - odtrhout, zalít a vypít :)

Tím jsme ukončili první část focení. A i když se to nezdá, tahle část nám zabrala téměř celý den. Stihli jsme ale vytvořit snímky, které by se bez přítomnosti přítomnost J&T v roli zadavatelů i investorů jinak fotily podstatně déle, i kdybychom je průběžně konzultovali přes on-line nástroje.

Focení hrnků

V další fázi (a v jiný den), jsem pro nový e-shop fotil produktové fotky hrnků. Zadání bylo opět připravené, fotky měly být jednoduché, čisté, na bílém (světlém) pozadí bez nutnosti ořezu. Každému ze 7 hrnků jsem nafotil několik shodných pohledů, které společně dotvoří představu o tvaru, materiálu i grafice potisku.

Tentokrát jsem použil studiové záblesky Fomei, které mi umožnují vytvořit stálé světelné podmínky během focení celé série.

Po focení přišla na řadu postprodukce fotek. Díky perfektní přípravě před i během focení nebyly nutné žádné rozsáhlé úpravy a bylo tak nutné jen retušovat drobné chybičky (např. prach a škrábance), které by zbytečně odváděly pozornost od jinak bezvadných produktů.

Pokud jste dostali při čtení článku chuť na kávu, pak fotky splnily svůj účel a vy můžete nakupovat přímo na Dripit.cz